Wednesday, May 16, 2012

rawan

Jam menunjukkan 9 malam..mata mula kuyu...dan otak perlahan2 mula lewat berlegar...Dean...tunggu adik yer..mumi nak tido ni ...pantas dia memelukku...mencium pipi dan berkata...okey mumi ..saya tunggu dia...


Itulah dia yang di maksudkan ..siapa lagi kan?? pulang lewat semalam....risau juga ku di buatnya..aku gelapkan ruang kamar dan menutup pintu...berbaring sambil mengunci diri sebelum kematian kecil..di bawa angan2 dan klip2 video seharian itu...tiba2...badanku terasa di hempap...aduh!! rambut panjang menutup mukaku ..terdengar teriakan...Mumi!! saya dah balik...siapa lagi kan? Qistina ..lantas ku peluk dan bertanya...kenapa tak jawab mumi telefon? "Fon saya di matikan perkhidmatan..tadi baru pergi bayar"
..ermmm camtu yerk..takperlah...mumi risau ajer...Cup Cup di ciumnya dan aku pun membalasnya...waduh..bisa kah aku meninggalkan dia nun jauh di sana?

Katanya lagi ...saya kan mummi kalau abah tak kasi mummi ikut saya tak mau pergi dengan abah ..saya lebih rela naik bus..ermmm?? Nak kata apakan? diam jerlah..nanti panjang cerita si mulut laser ni bukan boleh di jawab..ehehe ...dia seperti aku tetapi alhamdulillah banyak juga kurangnya dari aku ..
Okeylah ..nanti Na tanya kat abah yer....Khamis kan nak tinggal dengan abah beli barang2...
Yerlah2...katanya bangun dari katilku ke biliknya...
Dia sepatutnya sudah berhenti bekerja tetapi Chef memohon di panjangkan perkhidmatanya...kerja di Gourmet kitchen tidak ramai yang boleh lakukan...kuih2 kecil itu di panggil apa yer...dia membuatnya setiap hari ..di susun rapi dan pembeli2 rata2nya org asing akan singgah ke Gourmet...Bangga?? semestinya dari kanak2 dia sudah di iktiraf oleh chef untuk menjaga Gourmet sendirian...syukur alhamdulillah ...kurnianMu amat besar sekali .

Aku bangun awal seperti biasa masuk ke biliknya dan melihat dia tidur seperti dahulu juga...bantal kemana. patung.kucing nyiow yg abahnya beli ketika dia 6 tahun di hidungnya ...ku cium dan usap ubun2..dan berdoa...semoga dia tabah dan tegar berjauhan....

aaaaaaaah di mata seorang ibu seorang anak tidak akan pernah membesar ..they will always be my baby...


ALWAYS BE MY BABY....


4 comments:

amboi sukanya dia ...makan mee mamak

:: mee goreng mamak kurang sikit sis..
:: roti canai lapan keping baru ngam..
:: ahaks!

ermmm ...nnti nnti leh gi makan ngan sma lubis....ehehheh..org kan suka blanje kita...sebab bdol yg comel dan baik ehehhe..

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More