Saturday, May 19, 2012

jom sambung ayat..1 perkataan sahaja seorang....jadikan ayat

Aku baru pulang dari berjumpa Abg Wan....3 tahun berkenal ..Abg Wan amat menghormati aku, mula2 katanya sampai KL petang ...tiba2 pagi tadi memberitau dia sudah berada di KL..bfast katanya..what time? tanya aku ...now...aduh now itu jam 6 pagi..kejap lagi lah kata ku gelap ni kang kena sampuk kan susah ehehhe..gurau aku kepadanya..

7pg aku keluar menahan teksi ..aku tahu susah abg wan hendak ke tempat aku ..sementelah dia orang Ipoh...selalunya akan berpusing bila di Pandan Jaya...no more U turn under the bridge...sembang2 santai2 sehingga 3 jam tak sedar waktu berlalu...dulu waktu anak aku grad di Maktab Sains dia menemani aku ...sehingga izzudin sudah abis Diploma masih bersahabat seperti dulu ...simple orang nya...berselipar buruk..tiba bulan ramadhan abg wan akan ke masjid memasak bubur lambuk setiap hari ...tiba waktu berbuka ke rumah jiran2 bersedekah...kalau di lihat luaran abg Wan seperti orang yang tak punya apa...tetapi aku kenal dia yang punya segala material...memilih untuk hidup sederhana...aku sangat hormat dan sayang abg Wan...terkini mempunyai kantin di Hospital Besar Ipoh..berniaga, menjadi tukang masak ..kehidupan abg Wan santai tapi kemas ..kita patut cemburu dengan sikap abg Wan ..contoh manusia yang biasa2 tetapi luar biasa..setiba di rumah sms masuk di hp...tertera message...Ida ...abg wan sgt hormat dan sayang pd ida...jaga diri dan terimakasih sudi berjumpa...itulah abg Wan aku kenali ...selamat pulang ke kampung abg Wan...doa dari seorang sahabat senantiasa menemani...


Bercerita tentang sahabat semalam sempat mengujungi Mas Ita dari Danitex Trading untuk menyampaikan hadiah sambung perkataan menjadi ayat..sudah 5, 062 komens di status itu .tujuan aku buat status itu untk melihat siapa yg peka dengan SSW...alhamdulillah syukur aku berikan hadiah kepada yang bertuah ..pemenang pertama adalah sahabatku Mas Ita..

Mas Ita dengan hadiahnya..
Hadiah yang tak seberapa namun aku lakukan ini untuk mengeratkan persahabatan di antara ahli2 SSW...
aku contohi sahabatku Azizul Hasri dari MBAP ...adik aku ni dulu aku kenal di Tagged...beria ia nak kawan dengan aku ....nak kawan jugak katanya...aku tak suka berkawan lelaki yang muda ..rata2 tidak matang...tapi tidak dengan Jijoi...selalu perkataan akak di berikan pada aku ..sayang aku pada adik ku sorang ni ...walau usia muda dia bijak dalam mengendali laman MBAP ...ramai pengikut2 laman itu menjadikannya meriah santai dan bersiratulrahim

Lama juga dengan Mas Ita berbual gelak ketawa mesra...sambil melayri blog Danitex Trading...memberi tips2 yang berguna untuk mencantikkan blognya...selepas maghrib kami ke Jalan Tuanku Abdul Rahman membeli belah baju2 untuk penari Tor Tor..peniaga2 Pakistan tersenyum riang dan assistant shopkeeper mereka rata2 rakyat Indonesia...



dan yang paling aku kagum ....assistant Mas Ita..Mek ..boleh berbahasa basi dengan tuan kedai ini ..adeh...salute aku ....ini yang di katakan manusia biasa2....tetapi luar biasa...salam kenal Mek dari sis ...

Mek

setelah selesai ....aku mengucapkan selamat tinggal pd Mas Ita dan puteri comelnya....terindu pulak ehehe...berjalan ke station Bandaraya untuk pulang ke rumah ...lesu letih tetapi amat hepi tak terkata...itulah perasaannya apabila kita berjumpa sahabat....

6 comments:

bagus ler abg wan ini....

bdol takkan tak kenal kot...sis bangun pagi rasa nak kluar baru wat plan ..bdol kan tido lagi ..tp sok2 seman sure ajak kita nyer

Hanif..syukur di pertemukan ya dngn org patut jd contoh untuk saya yg sering alpa...terimakasih Hanif dtg ke blog...

sis gi jer bdol bila ada rasa..tak pikir panjang

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More