Thursday, May 24, 2012

Johnny Depp

Johnny Depp pelakon penulis dan pemusik


Semalam mengambil masa terluang untuk ke panggung wayang di Berjaya Times Square bersama Dean dan Qistina..terpampang poster gambar Johnny Depp ...aku sangat meminati Johnny ..dia ni kalau berlakon muka dan karakter bertukar pada keseluruhannya...mulanya aku menonton Charlie and the Chocolate Factory teringat aku pada Aznil Haji Nawawi..quirky funny n hilarious..tersangatlah sempoi tetapi begitu terkesan lakonannya...kemudian aku mengikuti setiap penampilan Johnny di layar perak ternyata manusia yang seorang ini di lahirkan June 1963 waah sudah berusia kan ..tetapi masih seperti remaja...lihat gambar terbaru di atas...


aku menonton Dark Shadows bersama anak2 semalam...walau jalan ceritanya agak mendukacitakan tetapi oleh kerana kerenah Johnny ini membuat aku tetap menonton..filem remake ini simple dan mudah di fahami...


filem lakonan beliau yang amat terkesan adalah half musical Sweeny Todd..barber yang membunuh manusia2 dan daging2 mereka di jadikan pie...akibat patah hati Sweeny menganas menyembelih tanpa belas....

 all the death scene in Sweeny Todd ...batak betul ..

filem animasi Alice in Wonderland memberikan beliau karakter berbeza...sebagai Mad Hatter Johnny berjaya menjadi seorang yg pengecut tetapi pejuang..ermmm bagaimana tu yer??


Filem nya berjudul Edward Scissorhand juga membenarkan Johny menjadi orang khalayan...


okey aku mengaku aku suka menonton filem pelik...animasi yg tak masuk akal kerana itu mencerminkan kehebatan director itu...Johnny adalah aktor yg menerima bayaran tertinggi kala ini..kiranya berlakon satu filem setahun pun makan tak abis gitu ...ermm...ookey sampai sini dulu aku bercerita ...kenangan layar perak semalam sukar aku lupakan....
.
a mad hatter definitely mad

12 comments:

It was by happenstance tht I bumped into Mr. Depp in the lobby of a small Quezon City Hotel in the Philippines sometime in the mid-80's.

He was then an unknown actor playing bit parts and I remember him as a warm and very friendly young actor with a carefree attitude. I say this because he actually spent some time talking and bantering with me (even though we hardly knew each other.

Later I found out that he and his production crew was actually on location shooting the war film 'Platoon' and Johnny Depp was playing the role of Private Lerner in the film.

Even to this day, I still find it hard to believe that I once 'talked and joked' with a now-famous Hollywood superstar...and he also happens to be one of my favorite actors!

did u take any pics with him babe? it might worth thousands now....

erm wayang best tau ..nak g tak sis blanje tp kalau sapa tido ketuk pala..eheheh

Unfortunately none of us sepaktakraw players had any cameras with us at that time (owning or carrying a camera was quite a rarity in those days)...so, no pictures, alas! Or I would be a sensation in Hollywood now myself as the man who 'discovered' Johnny Depp he he...

nak tgk wayang. . hadeh lama dah tk menonton di panggung. . walaupun sblah opis ada panggung wayang. . time bujang dulu leh kata seminggu 3 kali g tgk. .

sis suka tngok wayang..tengok cita lah...ari tu tengok hantu mak limah balik kmpg tidur berdengkur ..kuat pulak tu ehehhe...

ada yang wayang tengok saya sis..
ahaks!

aah well u win some we loose some..eheheh

dah agak dah..hu3...wat tempat tidur wayang tu ..adehhh

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More