Monday, May 28, 2012

dah tak jadi pulak


Hari Sabtu awal pagi bersama2 bekas suami dan anak2 ke Dungun...jauh yer Dungun tu ...nak patah pinggang duduk di dalam kereta...tetapi banyak tempat kami lawati ...mengambil kesempatan untuk berehat..eh berehat ker tu ?? kadang2 aku drive ...bila dah tersenguk senguk driver tu ...dia seperti biasa macam aku istri dia lagi .......err u drive...aku letih ni ..teringat aku dulu2..itulah kerja aku ...driver...merangkap baby sitter..betul..cerita ini bukan donggeng....




Kerja kami membontoti Bus..masa tu dia terlibat dengan syarikat bus..pantang ada complain kami menjalankan intipan...kekadang sampai ke Tanjong Malim untuk melihat sejauh mana kelajuan bus itu...masa tu aku masih muda lagi so....kacang maaa...sakit pinggang pun tarak eheh......dah berusia ni nak jadi F1 driver rasanya payah jugak tu. Berbalik ke hari Sabtu...setelah tiba di Dungun check in Hotel UITM ...selesa hotel nya ...3 bintang..bolehlah ..ada balcony pemandangan ke laut ...asyik.....aku berangan jadi ikan duyung ...aku yang suka berdrama ehehhe...tetapi seperti biasa ex aku buat macam trip dia dulu2....siap berpesan..okey see u all in one hour kita pergi ke K. Terengannu....aduh...ingatkan dah berumur ni kurang lah military training....

merenung Qistina dengan kasih...

Jauh KT tu dari Dungun about 2 hours I think.... dan ....pandai smua org teka ..aku jadi driver....tapi aku tak dapat beli apa2....kerana sibuk menyelesaikan masaalah anak dara sorang ni ..abah dia pun pening....senyap jer tak cakap apa si Qistina ...setelah selesai kami pulang ke hotel...kalau engko orang nak tau tak agenda utama kalau keluar dengan ex aku ini ialah makan...dia akan pastikan semua orang kenyang...dan aku kata bukan main2 k ..kenyang sekenyangnya....aku rasa aku dah naik 5 kilo dalam 2 hari ...tetapi alhamdulillah yer..syukur dia amat pemurah tentang itu ...tak lokek fasal makan kata orang murah rezki ...

sizzling mee...manis sikit kuahnya

spagetti cabonara...yer ker??

slurp slur

ermm dean...

Tetapi yang paling melucukan...teramat lucu...kami salah date mendaftar ...aduh....tetapi dah dapat bilek dorm ...kecut Qistina nak bagitau abah dia....tetapi abah dan anakkan? nak pulak anak perempuan...sejuknya cepat jer...so no hal sebenarnya ...beg smua dia dah masukkan ke locker...next weekend aku dan dean akan turun sendiri selesaikan yang tak sudah ..Dean dah jadi pemegang amanah ...segala urusan wang perbelanjaan abah dia serahkan padanya...aku relak je lah ....mcm mem besar ehehhe....okeylah ...semalam sampai jam 12.30 malam..dan sebelum pulang ex aku bawa kami makan malangnya hanya Dean dan dia saja turun kereta ..kami tidur...dah tak larat layan perut....

check in...dua orang tu anak2 wife baru ex aku

pemandangan dari bilek aku 

Jauhnya aku nak tinggalkan anak dara comel ku ..tetapi ...demi masa depan aku keraskan hati dan keringkan airmata....



18 comments:

The Mesra Mall in Kerteh wud've served all of Qistina's and the rest of yr family's needs instead of having to drive all the way to KT.
Kerteh is about a half an hour's drive from Dungun and the Mesra Mall is a one-stop shopping centre - just about the biggest in the district.

Anak abah..kenapa yek...abah sayang anak perempuan...
sama macam aku..kekekeke

agaknya sebab perempuan ni ada kelembutan yg mencuit hati lelaki kot...agaknya lah eheheh

we went to KT saja2 suka2....best tau jalan2 cari makan..

P.S. I especially liked the last 2 lines that you've written...kind of poignant...but with traces of grit and determination hidden in there somewhere...

oo ke uitm. Nanti mesti selalu ke dungun menjenguk anak.

Makanan di pantai timur memang manis. Bagi yang tak tahan rasa manis dalam masakan seperti kakpah ni, memang rasa agak pelik. Pernah sekali makan kuetiau goreng yang terasa sangat gulanya. Tolak je ke tepi sebab takk lalu makan.

yes....m thankful her brother is around ...and m in kl at least i just can hop on the bus to see her..thnks babe for the comments..

insyaAllah saya akan ke sana selalu menjenguk dia...Kak Pah, memang manis kan kalau dari pantai timur agaknya ramai yang dah kena penyakit kencing manis di sana

SAlam Kak KM...:)) terima kasih kerana sudi singgah dan tinggalkan komen di blogs shaa.. walaupun terlewat tiba di sini.. SAlam Ukwah dari sha..:))

Salam.......ingatan yang baik menjadi kenangan abadi

makan angin lagi la jawabnya sis..
hikhikk!

kita laluinya dengan keseronokkan..
hehee!

Serene ucap tahniah pada Qistina. Serena doakan yg terbaik buat anda bertiga. Semoga Qistina dan Dean ingat semua jasa bonda. Ingat! Syurga di bawah tapak kaki ibu

wkumsalam Shariah...thnks sudi singgah ..semoga tak jemu

itu sudah pasti saudaraku Panglima Muda May..harap kita juga dpt menyimpan kenangan itu sebaik mungkin..salam

makan angin keluar asap daa..bdol demam lagi yer balik malam berembun hari tu

insyaAllah ...semuanya akan terubat

terimakasih Zaitun...tersangat bermakna comment ini ..saya bersyukur di pertemukan kita di laman ini Horasss

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More