Friday, May 11, 2012

aku dan ulos.

Semalam pergi berjumpa dengan sahabat2 berbincang fasal wedding...anak Othman Baba...comel orangnya .tetapi yang menawan hati tu ulos...pertama kali aku menyarungkannya dibahu ...indah buatannya...



comelkan aku ehehh..ooops ulos tu ...terasa aku sudah di Mandailingkan..sebut pasal mandailing ni ..ayah aku Nasution dan ibu juga marga yang sama ...yang aku tahu mereka sepupu..di nikahkan waktu zaman Jepun ..alasannya tidak mau saudara mara berpecah..Walau tidak di galakkan namun itu alasan yang kukuh..Namun bahasa Mandailing  tidak lagi di gunakan dan ayah terpaksa mengunakan nama Abbas bin Yunus dan menyorokkan identitinya..setelah mereka pulang ke rahmatullah kebanyakkan keluarga sedara mara berpecah aku tidak lagi rapat dengan saudara2 ..ntah siapa mereka ..atau di mana mereka ..hanya terkadang mendengar nama di sebut. Semalam bersama sahabat2 untuk berbincang tentang perkahwinan adat mandailing dan dengan nasihat Datuk Baharum Nst banyak yang aku pelajari ..padat dan sangat bermakna perkahwinan itu ..Selama lebih kurang 7 jam di Kelab Polis di Taman Titiwangsa banyak kata sepakat di capai dan persoalan2 terjawab.
Banyak betul kerja yang harus di siapkan dan hari ini aku harus menghantar e mail juga siapkan budget untuk program Gombak ...dan apakah yang aku masih buat di blog ini?? ehehhe sukar nak keluar jika sudah masuk melawat rakan2 Blog...okey ...smoga hari ini lebih baik dari semlam ...senyum selalu ...


5 comments:

Ye...semoga hari ini lebih baik dr semalam.

ulos je ke sis?
baju kaler-kaler belbet tu?
hikhikk!

semoga setiap hari baik kan norzie..
salam kenal-kenal..
hikhikk!

baju kaler belbet tu besar sgt tuk sis cuba eheheh....

norzie nak cuba bleh dtg ke pameran yer ...roger2 kat sini chat box..

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More