Friday, March 22, 2013

Happy Birthday

Aku menunggu dengan penuh debaran saat Qistina pulang ...rindu padanya...hampir waktu magrib terdengar ketukan pintu.. di sebalik daun pintu dia tersenyum girang....mummyyyyy!!! Sebelah tangan di hulurkan kotak Secret Recipe...Happy Birthday Mummy...mana Dean? Haa tu lah soalan wajib. ...kemudian terus di terkamnya aku...hampir tumbang dibuatnya, di gomol ciumnya dan masuk ke rumah.....saya lapar...kata2 dia tu membuat naluri keibuan ku tersentuh...balik rumah mesti lapar...jom abg dah order pizza ..hmmm macam Na tau jer beli kek...ni brownies lah mummy ...aduhhh aku mak ker dia mak....


comot sikit, tentunya dia berjalan lenggang kangkung...

Sambil menjamu selera kami pun bersembang ..catch up time...Detik2 yang membuat aku sangat bahagia...kehidupanku terasa amat sempurna kala mereka ada bersama ku...alhamdulillah...

Hari tu aku pergi bloggers date, saat aku masuk ke hotspot terpandang beberapa individu, duduk dengan komputer riba masing2 . ku sapa sahabat yang ku kenal dan mengambil tempat di sebuah meja...masing2 duduk dengan penuh konsentrasi,,,,. rata2 berkacamata ..agaknya dia orang ni smua nerd sewaktu kecil bisik hatiku ,,,nothing much this date melainkan bersembang mengenai blog masing2 duhhh ..aku tenang bersama mereka..tiada siapa bertanya soalan berilmiah (pening jugak kepala aku nak memikirkannya) .kesemua mereka tahu menghormati privasi masing2..kalau nak buat lawak pun lawak pandai..eh ada ker lawak pandai?..tak sedar 2 jam berlalu  .aku pun mengundur diri...blogger date ni macam date dengan kerusi dan meja...aku nak ambil gambar semua org tutup muka ...kaki pun tak boleh ..adehhhh

Aku berjalan menuju ke shopping compex berhampiran. mencari teller machine untuk mengeluarkan wang namun yang ada di ground floor rosak...aku menaiki tangga ke tingkat 1 masuk ke kedai watson dan bertanya pada jurujual di situ...ada  bank tak kat sini? Bank takder, machine ATM ada...aku ker nak kena ganyang dia ker yang hendak ku ganyang.....okey terimakasih ujar ku padanya ...dalam hati aku berbisik ...aku dan bahasaku .. ..aku memang tak berapa pandai nak susun ayat sebab aku berfikir dalam bahasa Inggeris ...otak dah kena program gitu susah betoi ...kadang di jadikan bahan ketawa .....hantam sajalah...

Selepas itu terus pulang ke rumah, walaupun masih ada lagi hal2 yang harus di selesaikan cuaca terlalu panas untuk aku berada lebih lama lagi di luar...akibat terlalu banyak minum ais dan makan seafood badan rasa tak selesa...masa untuk berehat.....weekend ni aku kena sihat dan cergas...tadi aku terdengar Dean menyanyikan lagu ni ..hmmm ...okey jumpa lagi ....

     

kalau dia dah mati tapi badan semakin panas ermm masa untuk cabut lari he3


6 comments:

Happy birthday.

Memang terasa bahagia dapat bersama mereka yg tersayang terutama di hari penting seperti ini.

Selamat hari lahir..bila baca ni acik teringat ngan hero2..seronok bila bersama orang2 tersayang kan.

hero-hero tu dulu2 peningkan kepala kita dah besar ni jadi sahabat pulak ...terimakasih ucap selamat hari lahir...

terimaksih ucap happy birthday ..memang seronok ..walau dah terlewat akibat dia org tak cuti dari U ...walau apapun yang terindah adalah bersama mereka

seronok kan bila anak2 semuaa ada kat rumah.. bila semua dah besaq2 susah nak kumpui semua...

kalau nak tunggu kumpui smua hari cuti U lah...tu pun tak sama cuti mereka skrg makchaq

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More