Sunday, March 17, 2013

Mencari pelangi...mengapai mentari

Sesudah selesai event di Langat aku pulang dengan hati legaa dan badan yang letih...alhamdulillah segalanya selesai ..aku boleh tidor nyenyak sekarang...sesampai di rumah terus ke kamar melabuhkan badan dan terus lelap...lupa janjiku untuk melihat pelangi dan matahari terbenam.... Din mengejutkan aku dan terlihat jam sudah hampir 5 petang....aduh..janji nya jam 4.30pm ..well its fashionable for a man to wait ya...setelah menyarung baju yang tidak perlu di gosok aku bingkas turun menaiki kereta yang telah lama menunggu...aku ingin ke pantai melihat matahari terbenam ..namun...terlewat ...

melintasi litar sepang, terlalu sibuk hari ini ..

aku hanya sempat melihat mentari terbenam di jalanan 

Tak usah bimbang ujarku ...kita relak saja..almaklum ini untuk santai ..buat apa kita nak tension2 kan..
Kereta terus meluncur ke destinasi..singgah sebentar untuk solat dan meneruskan perjalanan...damai rasanya bila kami menyusuri kawasan kampung ..indah dan tenang. Sesampainya di pantai hari sudah makin gelap tetapi langit masih bercahaya...aku berlari2 di gigi pantai dan merasakan diri amat riang dan bebas..






.

Sungguh indah ...angin sepoi2 bahasa menyapa pipi dan kelihatan layang2 di langit...aku tidak lama di situ cukup sekadar melepaskan keinginan memijak pasir yang halus di pantai ...dan selepas di pantai kami mencari tempat untuk menjamu selera...ku pilih apa yang ku suka makan..tetapi sebenarnya aku tidak boleh makan..seafood kerana kulit ku akan menjadi gatal tetapi sekali sekala takper kan?.Usai memilih aku memberitahu tukang masak jenis masakkan apa yang aku mahu...aku pun duduk di kerusi menanti dengan sabar...nyamuk mula menghurung..tergaru2 aku . ...tak lama selepas itu tuan punya kedai menghantar ubat nyamuk...waah begitu bagus sekali layanan di sini...selepas itu?? kami pun makan sambil bersembang santai dan aku pun pulang ke rumah dengan hati yg amat tenang..syukur alhamdulillah ...Thanks Allah for a beautiful day..




4 comments:

Salam Ida , cucur udang ke tu ?

udang salut tepung ...macam cucur jugak kan abg..

cantik gambo pemandangan tu sis...^^

terimakasih...matahari tu dah merah...angin pun sepoi2 jer..memang sronok...

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More