Friday, March 15, 2013

Sekuntum mawar merah pengikat cinta Episode 2


Subuh, dingin di rumah sis Mizah..sunyi sepi ... Danial anak saudaraku sudah anak teruna, terdengar suara2 di luar kamar dan aku pasti itu mereka keluar bersama2 ke masjid, saban subuh  jika mereka tidak mempunyai tugasan yang membawa mereka ke luar daerah pasti mereka bersama, bermunajjad, beriktikaf dan berjemaah di masjid...mereka tidak menganggu ku. Tersangat maklum aku selalu di bilek hanya akan keluar bila aku selesai tanggungjawabku..Ku renung sepasang kebaya yang siap di gosok, teringat kata2 ku apabila Mizah memberi kain itu, yang ni kak BB bagi for you...Erk?? apa ni? kain untuk kebaya? balasku..adoiya u know aku tak suka ni .."Ish3, ujar Mizah org dah bagi pakai jelah"

Setelah selesai tugasan kendiri aku pun bersiap2 untuk ke rumah abang, pagi ini akad nikah, di susuli oleh jamuan makan hanya untuk saudara mara, teman2 rapat. Keluar dari bilek ku lihat sis Mizah di dapur dia tak pernah culas tanggung jawab, " mari kita bersarapan ringan, ujarnya" aku pun berkata..its okey I will make my own coffee and some toast....lantas dia menjawab, yelah..Man (Her Hubby) suka susu so i guese its better that way..kami pun berlegar2 di dapur menyiapkan apa yang patut di hidang...Tepat pada masanya Man, Danial dan Dean turun bersama2 berbaju melayu kemas, Kami pun duduk bersama2 bersarapan..We have to go now ujar Man, u know tok Khadi cant wait for us...we have to be there by 9 am..so off we went me n Mizah in her car...Man, Danial and Dean in the other.

Man, Mizah and Danial


Sesampai di rumah abang kesemua tetamu sudah bersiap sedia untuk majlis akad...ku lihat Abg dan Kak BB seperti tidak keruan kesana kemari, ini adalah kali pertama mereka menerima menantu di rumah mereka.Tok kadhi tiba tepat pada waktunya. Keadaan sesak di dalam rumah dan kami pun berkumpul di luar berhampiran dengan pintu masuk. "Aku nikah kan dikau ....dengan anakku Dina binti Mohd Yunus Ramly" terdengar lafaz abg, kami tertunduk terharu, syukur alhamdulillah akhirnya di saksikan kami abg menerima menantu.

Kesemua tetamu menarik lafaz lega apabila selesai upucara akad, aku dan mizah mengambil tempat di pintu mempersilakan keluarga pihak lelaki ke meja makan...selesai tugasan berpakat2 dengan adek beradik lain ke kawasan luar rumah abg untuk menjamu selera...jauh dari tetamu lain, abg menyediakan tempat itu untuk kami sekeluarga makan bersama2 tanpa di ganggu.









Dan keluarga Abg Ramli 

Selesai sudah majlis smoga kedua mempelai bahagia ke anak cucu...di kurniakan cahayamata..bertambahlah anak sedara aku yg aku sendiri dah tak tau kesemua nama2 mereka...kami pun meninggalkan Damansara Heights meredah cuaca panas dengan hati yang lega ...

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More