Thursday, July 26, 2012

3 botol hundred plus


Pesan ulamak kalau di datangi penyakit bersabarlah kerana itu semua dugaan dan juga mensucikan
dosa ...begitulah yang terjadi ...tak semena2 dan tak pernah terjadi aku terkena serangan kedua demam melampau...diam aja aku kalau demam, memang aku jadi baik sangat .tak seperti selalu kesana kemari mengusik membaca..ada saja keletah aku ...tapi aku tak beritau pun deen ..sengaja buat begitu kerana aku tau deen sibuk ..walau dia berada di rumah pun aku diam saja ...tapi anak tetap anak ..dia hampir ke bilik dan bertanya ..aku jawab ..mumi okey dont worry go ahead..tapi sebelum deen keluar tolong belikan 3 botol hundred plus dan roti ...

Hanya itu saja yang aku mampu makan roti dan air kosong....masuk hari kedua deen keluar menonton perlawanan bola Arsenal dan Malaysia d Bukit Jalil ...antara sedar dan tidak aku tahu suhu badan telah panas melampau yelah badan sendiri pasti tau perubahan nya....bila aku buka mata aku lihat gelap gelita...dalam hati serius aku berfikir ini kah akhirnya aku ...dan berdoa Ya Allah berilah kesempatan aku untuk hidup lagi ....banyak yang aku harus selesaikan ...aku memang tidak tahan sinaran cahaya kalau aku sakit ...the best thing is buka computer ..
terlihatlah aku 3 botol hundred plus di susun rapi di atas meja sebelah aku ....bersama ubat dan air kosong .....nekad aku kala itu terus mencapai hundred plus dan ku teguk dan teguk sehingga habis 3 botol ...memang mujarab terimakasih sahabat Dewi Harahap yang berpesan supaya aku minum air itu ...berpeluh2 aku di kala itu ...alhamdulillah ..syukur masih hidup aku ...betul aku ingat aku dah tak der nafas lagi untuk berjuang....

Kedengaran kunci dan tombol pintu di pulas ...mumi mumi u okey?? aku diam kan diri ..deen mencungkil tingkap dan menhulurkan telefon berlampu konon2 nak skodeng aku ....aku bangun dan buka pintu ...m okey deen ....jom turun temankan mumi makan lapar pulak....aku pun dengan comotnya ala kadar berpakaian turun makan di restoren...mulanya macam lapar sangat tetapi bila nasi sampai ke mulut turun graf lapar aku eheheh.....deen please abiskan nasi mumi yer ....pelan2 dia makan dan kami share sepingan baru rasa ada selera sikit...usai makan dan minum air sepanas2 nya aku merasakan tenaga ku semakin pulih ..alhamdulillah ....

Ini diari aku dan aku tak kesahlah kalau siapa bertandang cuma aku minta bacalah isinya dengan ikhlas segalanya aku coretkan kerana aku bukan nya suka pot pet dengan orang luar tentang kesusahan aku ...dan aku rasa aku suka menulis di sini secara bebas ....asalkan aku tak menyakiti hati orang dan tak mengadu domba kesah orang lain..itu sahaja...

Tapi kan kalau dia ni lah hantar hundred plus untuk aku serta merta aku jadi sihat eheheh.......shhhhh jgan sebarkan berita ini ....aku dah okey dah ..terimakasih lah sahabat yang bertanya kabar ..thnks DBE.....Mr R ...u two brothers....babe where are u ??? m ready to pergi makan2 memenuhi undangan berbuka puasa..insyaAllah

2 comments:

: Alhamdulillah syukur...Good to hear you are recovering well babe...Read your note (on yr FB wall) about not wanting to be disturbed, so I didn't...

babe m okey ..n how r u ....nak baju raya bleh ehehheh

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More