Sunday, July 15, 2012

message delivered.....


Terdengar bunyi message hp masuk..melihat message recieved....2 hari aku hilang hubungan dengan dengan Deen...dia merantau ke Solo ...seterusnya ke Bogor untuk melawat Pondok Pesantren....agaknya dia tak dapat charge battery di sana ...risau ....rasa rindu teramat untuk mendengar suara Deen ...setiap kali bersuara seperti air hujan dingin menyimbah hati....InsyaAllah hari ini dia akan pulang ...the only flight from solo is at 12am so should be here at about 3pm....teringat masa kecil dia aku bawa di dalam bakul ....di letakkan di kaki celah seat aku ...bunyi deruman enjin boeing sikit tidak membuat dia menangis ...tenang saja...sambil bermain-main ...keyakinan itu dia bawa hingga kini ...aduh terlalu rindu aku pada dia ..Ya Allah pulangkanlah dia dengan selamat..amin..
Deen menguruskan majlis perkahwinan 

best frens deen aku tak pernah risau kerana kenal

Qistina senyap seketika....hanya aku dengar suara tika aku menelefon dia....takder Deen dia pun bawa diri ...anak dara aku sorang tu juga sedang leka bermain computer baru nya....Daddys girl...siap Deen masukkan perisian editing gambar.....apa lagi sedang mengodamlah tu ...sabarjer lah ....tiba2 dia menyertai archery....larat ker dia ermm?? Ibu2 selalu berfikir anak perempuan kita lemah lembut ..tapi aku terbalik Qistina tegar....tak kenal erti kalah...kalau di fikirkan sakit bahu dia tu dengan bow ..tetapi dah nak sangat aku bagi jer...


Aku membuka yahoo account yang dah lama di tinggalkan yelah sejak dua menjak ni ...message dari Prof Maher...lamanya aku tak berym dengan dia...sejak dia meninggalkan Malaysia kembali ke Iraq..selalu mendengar dia bercerita tentang keadaan di sana ...Maher sekarang bekerja di Universiti of Baghdad lecturer...aku pernah berdiskusi dengan dia tentang bomb, katanya its very easy to make ...pakar bomb Maher dalam diam dan lembut bicara tetapi riak muka amat ganasss...pergerakan dia senantiasa di kawal oleh angota askar bersenjata...


salam.....have a nice day

plz find the attach, they are our pic.
Really it was one the great day for my life in malaysia.....
I have been liveing three years here nothing just this day...thank you for this time....
Hope we repeat this matter again soon....
you was so nice .....made me so happy....
Regards


Betapa kita patut bersyukur di kurniakan sebuah negara yang aman damai ....Maher salah seorang lelaki Arab yang sangat gentleman dan berhemah..kebanyakan arabians ni menakutkan ...tetapi sikap mereka yang tidak pernah gentar dengan ancaman sesiapa itulah menjadi ciri2 terpenting para nabi, dan mujahideen..Undangan ke Iraq masih aku kiv..seram rasanya kan tiba2 aku jadi mayat di bumi asing...aduh..

Hari Ahad lagi ...aku menunggu Deen ...jam yang berputar seolah menyatakan bahawa semakin singkat nafas ku ......syukur nikmatMu ya Allah...

2 comments:

Pandai si bujang ni bawak diri. Kirim salam pada Deen

doa saya dia kekal begitu ....nnti saya sampaikan salam..

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More