Wednesday, October 17, 2012

Penulisan intim


Citarasa kita berbeda dan dengan fakta itu semua kelihatan berbeda2 di mata masing2...aku masih tercari2 fakta manakah yang akan membuatkan kita asing kala kita bersama...bila merenung kedalam diri aku rasa sama saja....Hamba ...
Lama aku tak update blog...semenjak anak2 meninggalkan rumah ke Universiti tawar dan hambar rasanya hidup..sakit seketika..sukar menepis kekosongan di hati ..namun waktu merawat segalanya...dengan hati tabah dan tegar aku melangkah..pada waktu yang sama di terjah dengan berbagai dugaan kala mereka tiada memberi semangat juga menyumbang kepada robohnya jati diri....
Kini aku bangkit kembali ...berhari2 berseorangan itu bukanlah satu hukuman sesungguhnya Allah Maha Penyayang memberikan aku rezki dari berbagai bentuk ..aku harus bersyukur dan redho..jika Dia mahu aku di hapuskan dari muka bumi ini sekelip mata ianya akan berlaku ..tanpa soal tanpa memberi  khabar...itu adalah hakikat yang aku harus terima..

Saban hari anak2 tak lupa bertanya ..mummy tak keluar ke hari ni? Senyum nakal aku di kala itu ..mereka tahu dan arif aku tak suka keluar..terkadang berhari2 di rumah dalam dunia aku sendiri ..membaca ..mendengar lagu2 ...bertafakkur membisikkan kata2 cinta padaNya..aku rasa amat aman dan tenang tanpa hiruk pikuk pemikiran manusia..entah mengapa memang aku ni recluse..hermit apa lagi perkataan yang aku harus berikan pada diriku...


Dunia tanpa sempadan aku telah terokai walau aku tahu masih banyak yang aku masih tercicir namun aku rasa sudah cukup aku rasai...I have done that been there...apakah yang aku kejar sekarang? itu persoalan yg rumit untuk di jawab .
..
Sebuah penantian pengakhiran drama hidup ini masih samar2 ..dan setelah aku memikirkannya aku tahu yang sebenarnya aku ini masih mencari..apa kah itu??? di manakah itu?? I am taking a step back to look into my half bake dreams..but those dreams are not meant for me anymore dah tak relevant..so setelah berfikir panjang aku bersetuju dengan diri sendiri ..if done that been there..all u have to do is to start your life within yourself and by doing that InsyaAllah jalan yang d redhoi nya akan terbentang luas..

Qistina masih macam dulu ...last minute study dan Dean studi mcm setengah mati ...result? Qistina excell n Dean excell jugak but through blood n tears ..bukti kejadian manusia tak sama kan?? miss them lots my two babies they will never grow up ...selalu aku renung gambar2 mereka yg tido bersama ada yang peluk2...yang suap menyuap ...harap they will stay close together forever...

Apa apapun hari ni aku berpantang makan makanan luar terutama berminyak dan pedas ...aku tengok saja gambar2 makanan sedap tu dan post ke laman ss...dan mtg ..supaya aku rasa tak terkilan ...dan harap aku dapat sembuh ..pengajaran bagi aku ...macamlah tak biasa..jangan makan campur2 jenis makanan sekali hadap ..haaa padan muka aku kan dah kena...

Have to get ready for this weekend ada 2 weddings n 2 get together ..eh boleh tak kalau aku kata tak mau makan?? sabar je lah dengan aku ni ...
                                                     
    something for me



5 comments:

Glad tht you've finally awakened frm yr slumber to reignite yr interest in updating yr own blog. Owh, by the way, it shud be written as 'muchas gracias' as 'gracias' is a 'feminine' plural, so its adjective (muchas) shud be in feminine too...Adios!

yuhuu..!
lamanya bercoti sis..
hehee!

baru bangun dah kena tikam ..aduhai ...

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More