Friday, October 19, 2012

Deleted..

Aku sedang mendelete email aku ...ada 50,000 messages...naik lenguh tangan mcm ler aku ni famous sangat kan ...tapi dah berat bila nak open mails..terpaksalah aku buat pelan pelan ..mcm siput..takut mana tau ada yang tak baca ..mustahak ..terjmpa pulak file gambar-gambar Gempak astro di Batak Rabit...teringat aku bebudak tu ...rindu rasanya...nak tengok ..ermm malangnya aku tak bergambar dengan Hazama Zaid dan orang-orang kuat Astro..rasa tak selesa masa tu ..


Aku di dapur sebuk menyenduk nasi dan lauk ..semua di sediakan oleh pehak Astro..ni lah perjalan hidup aku ..kadang terfikir sekejap aku di sini di sana....smua di atur untuk menjadikan aku dewasa ...tapi dewasa kah aku ..dalam minda aku masih ada perasaan nak usik orang ...dan mengena orang...

Seminggu ni aku makan nasi dan sayur sahaja...macam kambeng kan..tapi kambeng tak makan nasi ..lupa pulak..pelan2 aku kunyah ..sedap pulak diet ni ..tengok dalam cermin pinggang dah macam gitar ..perasan nya aku sengsorang ni ..kalau manusia tak memerhati ada yang lain kan ...shhhhh

Ada niat di hati nak pergi berkelana ke Pulau Pinang selepas habis cuti semester Qistina..lamaran abg angkat lama dah tersimpan sehingga dia sendiri berkata...kenapalah degil sangat ni ....kelakar betul kalau di ingatkan dari dia sihat ..hingga sakit hingga pindah kerja aku masih tak jawab pelawaan dia... setelah dia pindah ke Ipoh dia telefon lagi ..katanya abg bawa ida ke penang yer...ada hal nak di bincang ..bincang pulak ...letih bincang ni .alangkah bagusnya kalau kita terima jer keputusan tak payah bincang ..kalau tak suka keputusan itu kita buat bodoh ..amacam?? idea bernaskan? tak payah bertegang urat ..relak saja..

Nanti lah one day at a time ..esuk Lea dah sms ambil aku tenghari kenduri UMNO....riuh lah esok ..dengan mak datin klip klap ...aku dah terbiasa keadaan begitu ..senyum je lah .wat muka semanisnya ..abis abis dia org cium pipi aku tanya khabar..baju yang nak di pakai tidak aku rencanakan ..macam ari tu ..sahabat aku Dewi tak beritahu aku ada kenduri kawin.


Sesampainya aku ke Glenmarie wisma CNI tengok ramai yang berpakaian lengkap baju traditional..di luar ada van kopi CNI ..aku duduk kat kerusi lounge..relak je merenung ke dalam ..segan betul nak masuk..send sms pada Dewi ..yang aku ada di luar ..aku segan nak masuk ...tak lama selepas itu dia keluar tarik tangan aku ..tersipu2 malu aku macam pengantin baru ..duduk sebelah mawar putih sahabat aku jugak ..makan buffet..di depan aku tu ada seorang mantan menteri apa ntah..wife dan sedara mara ada kat situ jugak ...bersalaman sambil tersenyum aku ..takpelah this is KL ..

Thats what life is about kan ..making way for differences...insyaAllah aku bersedia esuk mingling with Mak Datins..sabar je lah ...till then ..jumpa lagi ..lots of love muaaaaah

6 comments:

Salam
Teringat nak singgah di sini.
Bergaya sungguh dapat bergambar dengan Dato yang ganteng...He He He....

: 50,000 emails? Wow...imagine those emails as if they were real 'snail' mails...tht wud mean 50,000 envelopes strewn all over the house!

yes..m back..tunggu i update ...muaah

wkumsalam ..saya dah balik ni ..nak mengossip kan diri jap

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More