Sunday, June 17, 2012

PengiktirafanNya

Selesai sudah tugasan ku...alhamdulillah syukur semuanya berjalan lancar...dari jam 9 pagi aku sudah keluar menjalankan tanggung jawab..tiba2 segalanya di permudahkanNya...aku pun tak menyangka tetapi untuk kesekian kalinya bukti yang nyata bahawa Dia Maha Mendengar keluh kesah hati dan perasaan hamba2Nya ..terimakasih kepada teman2 yang sama2 berdoa ..
Aku ambil sikap relax....jangan gopoh..berbaring berehat jam 12 tngahari setelah penari berlatih ..dan guru latihan sampai aku lepaskan sementara tanggungjawab dan tidur ...yer aku tidur.....selama 20minit yang pendek melepaskan segala di dunia dan bangun dengan semangat baru ...
Telefon berdering Dean mengajakku keluar makan..begitu prihatin para sahabat...Bdol mengetuk pintu susulan dan Othman membawa kami keluar...makan itu penting kerana aku memang bad mood kalau aku lapar.....
Dan......................
 dengan paluan gordang sambilan tugasan ku bermula ...dan berakhir...bermandi peluh ...bertekad mahu melakukan lebih baik lagi ...push myself to the limit ..itulah aku ...work n work gila kan?? but my crazy life yang membuat aku gembira...

baju ni panas tau ..kdg2 aku rasa nak pakai tshirt jer ...




Aku kan orang yang santai..suka t shirt dan jeans ....berpeluh ketiak panas hingga ke ubun ubun ...dalam angan2 teringat jeans di rumah dan tshirt pudar kegemaranku ..okey aku sebenarnya tidak berehat panjang ..semalam aku ke Rumah Anak Yatim An Najjah ...lewat jam 11 malam aku ke Kajang dan pulang ke rumah jam 2 pagi ....tahun ini aku belum lagi melibatkan diri dengan kegiatan anak2 yatim..tiba masanya aku mencelah rutin harian dengan mereka ..aman tenang berada di sana...tak lama lagi aku akan berkhidmat di sana sebagai sukarelawan


di celah2 kegiatan teringat Qistina suara nya kedengaran saban hari di telefon..makin riang ..dan kadang2 keluh kesah itu aku tepis dengan derai ketawa...tak mau dia melayan perasaan...teringat aku berjumpa serenemaklong..berpeluk kami ...seperti biasa amat mesra ..tak berkesempatan menyapa ramai org melainkan yg datang berjumpa ...n u bdol very naughty terpaksa sis terkulat2 bersembang dengannya...sempat bercerita hal sakit perutnya...

7 comments:

Alhamdulillah. Walau 14 hb Jun itu hari bekerja, Allah mengizinkan hambaNya yang cintakan silaturrahim terus bersatu dan berpadu. Sekarang, masa untuk buktikan cakap2 yang negatif bahawa kita ini bukan main-main. Memang niat kita untuk mengangkat bangsa Mandailing dan budaya ke arena lebih luas - arena antarabangsa.

Ps: Sis tahu kan kerja kuat itu terapi yang ampuh untuk menempuh ujian, walau seberat manapun. Tambahan pula kerja masyarakat seperti yang sis lakukan ini. Besar pahalanya!

spekulasi negatif yang sering saya bisekkan ke telinga jentera telah bermula..

yang paling hebat akhbar kompas negara jiran telah mula menyerang mandailing malaysia dan negara kita malaysia amnya secara provokasi komunikasi yang cuba menghakmilikkan gordang sambilan dan tor-tor dari indonesia..

memang suku sakat adnan sempit la..

soal kreditasi ketepikan dahulu kerana apa yang penting keikhlasan memikul amanah bangsa..

hikhikk!

benar serenemaklong..
kita bercakap menerusi kerja..
terima kasih atas sokongan sekeluarga..
horas..!!!

: You have a heart of gold...May Allah bless you always.

terkilan tak dpt bergambar bersama ...tetapi gembira dpt berkenal .....terimakasih mencari saya ...

sis tak pasti apa yg terjadi kerana konpius bnyk sgt spekulasi nnti ada masa tlg explain erk

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More