Wednesday, June 13, 2012

melupakan sementara kesepian..

bangun pagi seperti biasa ....kedengaran azan subuh ....lupa hendak set fon ke jam 4 seperti biasa...sementelah Qistina dah tak ada ni ..Dean hanya bangun jam 6.30 pagi . Bangun ke dapur mengadap kelip2 lampu Kuala Lumpur...indah di waktu pagi...seperti biasa 5 minit pertama berdiri mengimbas kembali semalam dan menyusun jadual harian...apabila selesai otak di program memulakan hari yang baru ...insyaAllah

Sepi sesepinya kawan2 blogging jaringan Mandailing Malaysia...ku jengah blogss dan dapati mereka diam seribu bahasa...sibuk itulah yang sebenarnya ..Komitment yang tinggi di berikan untuk menjayakan program 14 hb ini..ye esuk tarikhnya..kecut perut ...libang libu kat orang Perak..di tugaskan untuk penari2 tor tor aku dan Nurlela Nasution berulang alik saban malam untuk latihan di Sg Kertas Gombak...2 minggu singkat membuahkan hasil...syukur alhamdulillah ...apa yang cikgu2 bidan terjun ini usahakan dengan seikhlas2nya dapat di sampaikan cuma menunggu hasil buah tangan kami esuk.






Tarian tor tor adalah dari suku kaum Mandailing Sumatera kami ke Tanah Melayu setelah di jajahi Belanda...berjumpa mereka bagaikan  bercantum kasih sayang yang tak pernah putus...sudah aku letakkan beg seperti biasa Aku ni terlalu organise dan cerewet ...segala yang perlu di bawa ada list dan check list itu di teliti dan seperti sebuah penceritaan apa yang perlu di bawa satu2 di masukkan sehingga esuk pagi sebelum berangkat...itulah aku ..cerewet kadang terlalu gopoh ...kikis sedikit demi sedikit yang negatif cumanya...sebagai insan biasa kadang2 kejengkelan itu terserlah jugak..Maafkan aku yer para sahabat ..kalau aku menjadi orang lain kamu pasti tak suka aku ..ermm m I making sense??


mesyuarat ketua2 kampung...

To tell u the truth m a workaholic..aku suka bekerja ..dengan bekerja aku lupa segala yang menghimpit perasaan ..terutama apabila Qistina ke Universiti event ini membantu ku mengubat kesunyian dan sekali gus mengubat kesedihan....yer aku tahu itu semua sepatutnya aku hadapi tapi as a mother aaah only a mother knows...okey m ready for tommorow ..mentally dah programming dan merehatkan badan seharian di rumah hari ini ...doa aku semoga Allah menutup segala aibku dan meredhokan segala keputusan aku esuk ...permudahkanlah Ya Allah segala yang aku rencana ..pinjamkanlah aku secebis kasih sayangMu supaya aku tidak di pandang dengan kebencian di mata manusia...amin amin Ya Rabb...

7 comments:

Ya Allah, berikanlah kami yang terbaik untuk penyatuan kami. Bukakanlah hati-hati yang masih terkunci untuk sama-sama menyertai bala tentera umat Muhammad saw ini. Sesungguhnya Kau Maha Mendengar lagi Maha Pemakbul. AMIN.

satu langkah permulaan..
bersedia untuk cabaran yang lebih hebat di langkahan seterusnya..
good job sis..
horas..!!!

amin amin...terimakasih ...tersangat gembira dapat berjumpa ...

thnks bdol....segala lemparan negatif akhirnya terjawab sudah ...

jawab jangan tak jawab sis..
hakhakk!

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More